Artikelen

Een groep is nog geen team

Een groep is nog geen team

Help, mijn team is geen team! Dit is een regelmatig gehoorde kreet. En niet zelden blijkt het om een groep mensen te gaan dat nog geen team is. Een team is altijd een groep, maar een groep is niet altijd een team.   Wat is eigenlijk het verschil tussen een groep...

De kracht van (mis) communicatie

De kracht van (mis) communicatie

De wereld verandert snel. De manieren van communiceren verandert ook razendsnel. Communiceren kan op verschillende manieren zoals mondeling, telefonisch en via allerlei sociale media. Het gaat allemaal supersnel en gemakkelijk. Wanneer de boodschap niet juist wordt...

3 sleutels om feedback geven te bevorderen

3 sleutels om feedback geven te bevorderen

Goede en eerlijke communicatie is een belangrijk ingrediënt voor een succesvolle samenwerking van het team. En onderdeel van die goede en eerlijke communicatie is feedback geven. Geen nieuws onder de zon, maar wel een heel lastig onderdeel van de succesvolle...

5 eigenschappen van een succesvol team

5 eigenschappen van een succesvol team

Heb jij je wel eens afgevraagd waarom het ene team succesvol is en het andere niet? Opmerkelijk genoeg wordt de ontwikkeling van een team vaak aan het toeval overgelaten. Meestal wordt er zo nu en dan wel iets georganiseerd om de sfeer te verbeteren, zoals een...

Reflecteren en Persoonlijk Leiderschap.

Reflecteren en Persoonlijk Leiderschap.

Uit onderzoek blijkt dat succesvolle mensen nieuwsgierig en leergierig zijn. Ze hebben focus een open mind en vooral, een vermogen tot zelfreflectie. Zelfreflectie, wat is dat eigenlijk?  Reflecteren betekent dat men zichzelf een spiegel voorhoudt om zo stil te staan...

Meer productiviteit

Meer productiviteit

Meer gedaan krijgen in minder tijd. In veel gevallen moeten we – noodgedwongen – steeds meer doen in minder tijd of met minder mensen. Het lijkt soms onmogelijk, maar dat is het meestal niet. Hoe kun je dan de beschikbare tijd zo effectief mogelijk benutten? Een...

Je luistert niet!

Je luistert niet!

Communicatie bestaat uit zenden en ontvangen. Het lijkt zo eenvoudig als we het over praten en luisteren hebben, want dat doen we toch iedere dag? Thuis, bij de sportclub, op de werkvloer met collega’s en cliënten. Hoe komt het dan toch dat het zo vaak misloopt in...

4 Tips tegen Verandermoeheid.

4 Tips tegen Verandermoeheid.

Ontwikkelingen gaan snel, zowel binnen als buiten de organisatie. En om mee te kunnen in de stroom van ontwikkelingen is het vaak een bittere noodzaak om te veranderen. Vernieuwde doelstellingen hierbij zijn bijvoorbeeld: verbetering van de cliëntenservice,...

Effectief Samenwerken

Effectief Samenwerken

Regelmatig komt in gesprekken met leidinggevenden naar voren dat de samenwerking binnen het team beter kan. Het loopt niet soepel, de communicatie laat vaak te wensen over en tot overmaat van ramp groeit het aantal klachten van klanten. Na enig doorvragen blijkt vaak...

Wil je de nieuwste Artikelen & Tips automatisch ontvangen?

Klik dan op de button hieronder. Je ontvangt max 2x per maand een e-mail.

CAB training & coaching gebruikt cookies voor optimale beleving van deze website. Door verder te gaan op deze website ga je akkoord met onze cookies. Uitleg / meer info