Artikelen en Tips
Vertrouwen. Fundament voor effectief samenwerken
Vertrouwen en betrouwbaarheid zijn nauw met elkaar verbonden in (zakelijke) relaties. Betrouwbaarheid wordt in veel vacatures gevraagd van kandidaten. In legio advertenties en in mission statements valt te lezen dat bedrijven betrouwbaar zijn en dat de klant op hen...
5 redenen voor humor op het werk
Voor veel mensen is hun vak een serieuze aangelegenheid met weinig entertainment gehalte. De meesten van ons zijn geen cabaretier of clown, maar dat betekent niet dat humor slechts toebehoort aan deze ‘happy few’. Sterker nog lachen is gezond, het is goed voor de...
Effectief vergaderen. Dat kan echt!
Vergaderen is voor veel mensen een regelmatig terugkerend drama. Ineffectief vergaderen kost tijd, geld en slurpt energie. Er wordt veel gepraat, maar weinig besloten. Mensen raken verveeld. Niet zelden ontstaan tijdens vergaderingen irritaties en frustraties. Hoe...
Pas op! Beren op de weg….
We hebben er ongetwijfeld allemaal wel eens last van. Je ziet een kans voor een mooie promotie. Je droomt van een nieuwe carrière. Op het werk wordt een project gestart en men is op zoek naar iemand die de kar gaat trekken. Het lijkt je een geweldig leuke en...
Er hangt persoonlijk leiderschap in de lucht
De woorden persoonlijk leiderschap associëren veel mensen met leiderschapsfuncties van managers en leidinggevenden. Dat is een misverstand. Het gaat niet over leidinggeven aan anderen, maar leiderschap over je eigen leven en carrière. Wat is persoonlijk...
Top 5 van Teamspirit Killers
Elke organisatie is gebaat bij een goedlopend team. Een goede teamspirit is een belangrijk onderdeel van succes. Het bevordert de betrokkenheid, collega’s hebben sneller iets extra voor elkaar over en de hele sfeer is positiever. Kortom de juiste teamspirit werkt...
Commitment klinkt goed. Maar hoe creëer je dat?
Er zijn zo van die termen die te pas en te onpas gebruikt worden in allerlei vergaderingen, artikelen en trainingen. Commitment is ook zo’n woord. Door het vele roeptoeteren van het woord, verliest het aan waarde. Noem het woordinflatie. Dat is jammer, want...
Verschillende golflengte, oorzaak van miscommunicatie
Herken jij dit: je legt iets uit aan je collega’s of teamleden. Een aantal begrijpen meestal direct wat je zegt en bedoelt en er zijn er altijd een paar (meestal dezelfden) die jou niet begrijpen. Je moet het steevast nog een keer of zelfs nog een paar keer...
Waarom verandering zo lastig is
Omgaan met veranderingen is voor veel mensen een groot struikelblok. En ondanks dat veranderingen aan de orde van de dag zijn en dus niet iets is waar we slechts ‘once in a lifetime’ mee te maken hebben, kan het ons dagelijks bestaan behoorlijk ontwrichten. Dit...
De invloed van non verbale communicatie
Al wordt er geen woord gezegd, dan wordt er zeer waarschijnlijk non verbaal toch gecommuniceerd. En verbale communicatie gaat altijd vergezeld van non verbale communicatie. Dat gebeurt vaak onbewust en heeft een flinke invloed op het gesprek. Je bewust zijn van de...
Ga niet met lege handen weg!
Ontdek hoe jij die leidinggevende met impact wordt!

- Je krijgt inzicht in verschillende gedragsstijlen
- Je krijgt inzicht in jouw leiderschapsstijl
- Direct toepasbare tips, uitleg en inspiratie
- Je krijgt een jaar lang toegang tot de training
Gratis online videotraining
Praktisch Leidinggeven met DISC.
Plus e-boek In 7 Stappen een Succesvol Team.