Artikelen & Tips
5 tips om de samenwerking te versterken
Samenwerken is voor de ene persoon heel vanzelfsprekend en voor de ander een terugkerende worsteling. Heb jij regelmatig het gevoel dat er teveel overlegd en gepraat wordt? En dat je de klus veel sneller geklaard hebt wanneer je het alleen doet? Dus waarom...
Leidinggeven met DISC communicatiestijlen
Je neemt je werk als leidinggevende serieus en je streeft ernaar om het beste uit je team én jezelf naar boven te halen. Effectieve communicatie is daarbij van cruciaal belang. Hoe bereik je effectieve communicatie? Effectief communiceren zegt vooral iets...
Effectief leiderschap: Wees proactief
Organisaties vallen of staan met hun mensen. Met effectief leiderschap weet jij als professional of leidinggevende het verschil te maken. Want mensen die over effectief leiderschap beschikken zijn door hun gedrag, beslissingen en communicatie rechtstreeks...
Waarom goede interne communicatie on top of mind bij elke organisatie moet staan
Communicatie en samenwerking vormen de bloedsomloop binnen elke organisatie. Goed kunnen samenwerken betekent niet per definitie goede vrienden met elkaar moeten zijn. Wel is het van belang dat mensen op een constructieve en respectvolle manier kunnen overleggen,...
Het is de toon die de muziek maakt. Maar hoe sla je nou de juiste toon aan?
We kennen allemaal de uitspraak wel: het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt. En toch focussen we ons in gesprekken het meest op wat we willen zeggen en vergeten vaak het hoe. Zeker wanneer de spanning in het gesprek oploopt. We zijn ons minder...
Help, er zit een eigenwijs in ons team!
Herkenbaar? Eén of misschien zelfs een paar mensen binnen het team die altijd commentaar hebben op voorgestelde plannen. Ze komen met de wildste ideeën. Gaan regelmatig in discussie en het lijkt wel of ze het altijd beter weten of - nog erger - willen dwarsbomen....
Door welke kleur bril kijkt jouw gesprekspartner?
Met onze communicatie willen we iets bereiken. We willen informeren, iets vragen of iets duidelijk maken. Of we willen dat de ander iets gaat doen of juist niet (meer) doet. Kortom we willen een resultaat bereiken. Maar het gebeurt regelmatig dat de communicatie...
Effectief en efficiënt werken. Hoe doe je dat?
Wanneer je effectief én efficiënt werkt, kun je veel meer uit je werkdag halen in minder tijd. Effectief en efficiënt werken is overigens niet hetzelfde en toch worden deze termen nogal eens door elkaar gebruikt. Dus een kleine toelichting is wel op zijn...
Hoe kun je medewerkers aan je organisatie binden?
Er wordt wat gehopt en geshopt in vacatureland. Via allerlei social media kanalen schiet dagelijks een scala aan interessante vacatures voorbij of worden medewerkers benaderd door headhunters. Uit onderzoek van Gallup blijkt dat zelfs 1 op de 2 medewerkers...
Doelen stellen. Zo krijg je teamleden mee richting het gewenste resultaat.
Als ondernemer en leidinggevende ben je regelmatig bezig met het stellen en bijstellen van doelen. Je deelt ze ongetwijfeld keer op keer met je teamleden. Je merkt telkens weer dat de doelen niet lang prioriteit krijgen en snel weer overgegaan wordt tot de orde van...
Ga niet met lege handen weg!
Met deze GRATIS video krijg je:
- Inzicht in gedragsstijlen
- Inzicht in communicatiestijlen
- Inzicht in jouw leiderschapsstijl
- Direct toepasbare tips, inspiratie en uitleg
- Een jaar lang toegang tot de video